Florin Asofiei a pus în urmă cu trei ani bazele unei afaceri locale, Asoprod, care activează în domeniul producției de varză murată. Varza murată produsă de Florin Asofiei este extrem de apreciată de clienți, iar de doi ani poate fi cumpărată de pe rafturile din Auchan, un produs din filierele Auchan, parteneriate pe termen lung prin care Auchan România obține produse cu trasabilitate controlată, de la sămânță până la raft.
Între 22 – 28 noiembrie 2023, Auchan desfășoară Săptămâna filierelor, o campanie unică în România, dedicată producătorilor locali cu care retailerul are încheiate parteneriate pe termen lung prin care aduce și promovează pe rafturile magazinelor sale oferta unică de produse românești cu calitate controlată. Achiziționează în această perioadă produsele de filieră și bucură-te de 10% bani înapoi ca bonus pe cardul de fidelitate MyCLUB Auchan!
Florin Asofiei a mărturisit că deși este mai greu, preferă să cultive varza pe care mai apoi o murează, deoarece astfel se asigură că produsul finit este de cea mai bună calitate, că nu conține toxine și reziduuri de pesticide. Firma lui Florin Asofiei are și certificare ISO 22000 pentru siguranța alimentară.
Florin Asofiei produce varză murată de 3 ani
Producătorul local pășcănean Florin Asofiei a început afacerea cu varză murată în anul 2020, deoarece a constatat că mulți producători de varză murată nu garantează calitatea produsului, nu au nicio trasabilitate a acelui produs, dar totuși acesta ajunge în piețele agroalimentare din România. În prezent, firma lui Florin Asofiei are 5 angajați, dar în perioadele care necesită mai mult efort pentru cultivarea verzei sau pentru procesarea ei, producătorul local mai apelează și la zilieri.
„Afacerea am început-o în 2020, în pandemie. Nu e o pasiune, nu facem din pasiune ceea ce facem, o facem din rațiune. Am zis că viitorul este al celor care produc. Eu am lucrat peste 20 de ani într-o multinațională, ultimii 15 ani am activat în domeniul vânzărilor, ultima poziție a fost de director național și european de vânzări, pe partea de retail. Cochetam cu ideea de a crea un business, dar nu știam exact spre ce să mă îndrept. Ideea a venit și din solicitarea unor foști colaboratori, care se plângeau că pe piața din România, în ceea ce privește aceste produse fermentate, producătorii nu sunt suficient de serioși, sunt puțini cei care lucrează în stil industrial, majoritatea au mici plantații de varză pe lângă casă, procesează în metodele lor tradiționale, fără a respecta un sistem de siguranță alimentară, fără o declarație de conformitate. De aceea, am mers în zonele în care se produce varza murată și am insistat ca producătorii să ne arate cum produc varza murată. Am rămas un pic surprins, pentru că produceau într-o magazie 50-60 de butoaie, fără a controla temperatura, iar aceste produse sunt cumpărate din piețele agroalimentare. Mergeți la tarabă și cumpărați o varză murată, dar nu știți de unde provine. Vânzătorul este altul decât producătorul. Așa am decis să investim banii strânși într-o mică unitate de procesare. Am construit mai întâi spațiul de producție, am investit de prin 2018. Am început cu castraveți murați, iar în 2020 am făcut și o producție de varză murată”, a povestit Florin Asofiei.Florin Asofiei produce varză murată de 3 ani
Producătorul local pășcănean Florin Asofiei a început afacerea cu varză murată în anul 2020, deoarece a constatat că mulți producători de varză murată nu garantează calitatea produsului, nu au nicio trasabilitate a acelui produs, dar totuși acesta ajunge în piețele agroalimentare din România. În prezent, firma lui Florin Asofiei are 5 angajați, dar în perioadele care necesită mai mult efort pentru cultivarea verzei sau pentru procesarea ei, producătorul local mai apelează și la zilieri.
„Afacerea am început-o în 2020, în pandemie. Nu e o pasiune, nu facem din pasiune ceea ce facem, o facem din rațiune. Am zis că viitorul este al celor care produc. Eu am lucrat peste 20 de ani într-o multinațională, ultimii 15 ani am activat în domeniul vânzărilor, ultima poziție a fost de director național și european de vânzări, pe partea de retail. Cochetam cu ideea de a crea un business, dar nu știam exact spre ce să mă îndrept. Ideea a venit și din solicitarea unor foști colaboratori, care se plângeau că pe piața din România, în ceea ce privește aceste produse fermentate, producătorii nu sunt suficient de serioși, sunt puțini cei care lucrează în stil industrial, majoritatea au mici plantații de varză pe lângă casă, procesează în metodele lor tradiționale, fără a respecta un sistem de siguranță alimentară, fără o declarație de conformitate. De aceea, am mers în zonele în care se produce varza murată și am insistat ca producătorii să ne arate cum produc varza murată. Am rămas un pic surprins, pentru că produceau într-o magazie 50-60 de butoaie, fără a controla temperatura, iar aceste produse sunt cumpărate din piețele agroalimentare. Mergeți la tarabă și cumpărați o varză murată, dar nu știți de unde provine. Vânzătorul este altul decât producătorul. Așa am decis să investim banii strânși într-o mică unitate de procesare. Am construit mai întâi spațiul de producție, am investit de prin 2018. Am început cu castraveți murați, iar în 2020 am făcut și o producție de varză murată”, a povestit Florin Asofiei.

