Simularea județeană la Limba și literatura română a fost organizată luni, 8 decembrie, în județul Iași. Subiecte sunt apreciate de profesori drept „frumoase”, în acord cu programa de examen, „gradul lor de dificultate fiind raportat la momentul din anul școlar în care ne aflăm”.
Potrivit datelor transmise de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași, prezența elevilor înscriși la liceu a fost de 96,45%. Prezența la simularea Evaluării Naționale a fost de 94,93%.
„Organizarea simulării este un demers util pentru elevi și pentru profesorii care-i antrenează în vederea evaluărilor externe, chiar dacă presupune un efort logistic din partea școlilor și un segment important de muncă suplimentară din partea profesorilor. Ambele subiecte respectă, firește, programa de examen, gradul lor de dificultate fiind raportat la momentul din anul școlar în care ne aflăm. Copiii nu sunt încă foarte obosiți, iar conținuturile și competențele vizate punctual, pentru această simulare, nu sunt foarte multe”, a precizat profesoara de Limba și literatura română Mihaela Doboș, cadru didactic la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași.
Reporterii „Ziarul de Iași” au discutat cu profesori de Limba și literatura română din Iași despre dificultatea subiectelor de la simularea județeană a examenelor naționale.
Ce s-a dat la simularea județeană a Evaluării Naționale, la Limba și literatura română
Exercițiile de la subiectul I au vizat atenția și identificarea unor informații din cele două texte propuse: Vine vacanța cu trenul din Franța și Figura paternă, ambele scrise de Adina Popescu. Elevii au avut de completat spații punctate cu detalii relevante din text, de rezolvat itemi tip grilă și de indicat dacă anumite enunțuri sunt adevărate sau false. La exercițiul numărul 6, au avut de precizat, în două-trei enunțuri, o trăsătură a tiparului narativ, pe care să o ilustreze cu o secvență din primul text. Punctul 7 de la subiectul I a presupus redactarea unui răspuns de minimum 30 de cuvinte despre un element comun celor două texte, utilizând exemple relevante.

